خواص سیب

خواص سیب

سیب 16خاصیت دارد

1سیب تقویت کننده اعصاب وروان است.

2باعث جلوگیری از بوی بد دهان می شود.

3برای افرادی که آسم دارند مفید است.

4اشتها آوراست.

5برای افرادی که قند خون دارند بسیار مفید است.

6آرام بخش است.

7ضدعفونی کننده دهان.

8ضد روماتیسم.

9دافع سموم بدن.

10درد های مفصلی راتسکین می کند.

11برای کسانی که وسواس توصیه می شود.

12نرم کننده شکم وباعث ازبین بردن درد شکم.

13تقویت کننده معده.

14مقوی قلب.

15ضد نقرس.

16ضد خفقان.



:: موضوعات مرتبط: طب اسلامی وسنتی , طب سنتی , ,
:: برچسب‌ها: خواص سیب , فواید سیب , سیب , سیب گیاه درمانی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : منتظر
تاریخ : سه شنبه 30 مهر 1392
علي عليه السلام الگوي مصرف و ساده زيستي

وسايل زندگي حضرت علي (ع)

- چه شد ((سويد))؟ چرا سر در گريبان داري؟

- از خانه علي مي آيم؟ به خدا سوگند او را ديدم در حاليكه بر روي حصيري ساده و كوچك نشسته بود. به او گفتم: بيت المال در دست توست و من چيزي از آن در خانه ات نمي بينم؟! فرمود:

اثاثيه اين خانه را به خانه ديگر انتقال داده ايم و به زودي به آنجا كوچ خواهيم كرد. اين اثاث را هم پس از مرگ نمي توان به همراه برد.

- به خدا سوگند ، به ياد دارم كه روزي گفت :

با اين جامه ها به سرزمين شما آمدم و باروبنه ام همين است كه مي بينيد.

اكنون اگر از بلاد شما ، با  چيزي جز آنچه با آن آمده بودم ، بيرون روم،‌از خيانتكاران خواهم بود.

آري زندگي امام (ع) بسيار ساده و به دور از وسايل و ابزار فراوان و زرق و برق بود. او دشمن تصنع بود. درعين حال همان ابزار اندك، پاك، نظيف و آراسته بود. حتي مركب سواري امام هم در زمانه خودش ساده ترين حالت ممكن بود، قاطري به نام دلدل.

از متاع دنيا تنها بخشي از ابزار را داشت كه براي زندگي او بسيار ضروري به نظر مي آمدند.

 

لباس و كفش علي (ع)

روزي او را بر منبرديدم كه در حال صحبت، لباسش را تكان ميداد. بعدها از وي پرسيدم كه دليل اين كار چه بود؟

پاسخ داد كه فقط همين يك لباس را در اختيار داشته است و چون آن را شسته و در حال خيس در بر كرده بود تكان مي داده تا زودتر خشك شود.

او در لباس هم بسيار قانع بود. به لباسهاي گوناگون و رنگارنگ بي توجه بود. لباس و كفش ساده اي داشت كه خود مي شست و خود وصله مي زد.

غذاي علي (ع)

- جالب است كه او، درغذا خوردن هم بر هوس خود صبور بود و هميشه هم به غذايي ساده و حداقل بسنده مي كرد. روزي از جلوي قصابي مي گذشت. قصاب به ايشان پيشنهاد كرد از اين گوشت بخريد. امام فرمود: پول همراه ندارم. قصاب گفت: نسيه مي دهم. امام فرمودند:

برخوردن گوشت صبر مي كنم و نسيه نمي خرم.

امام بر غذا صابر بود و هرگز در يك وعده دو خورشت مصرف نكرده و از بين دو خورشت ساده ترين را بر مي گزيد و مي فرمود :

هيچ كس نيست كه خوراك و نوشيدني و پوشاك او نيكو ولذت بخش باشد مگر اينكه در فرداي قيامت ايستادن او در برابر خداي عزوجل طولاني شود. در حلال دنيا  حساب است و در حرام آن عقاب.

علي (ع) مردي است كه با نان جويي مي سازد تا مرم را سير دارد و نخلستانهاي احداث شده با دست خود را وقف مستمندان نمايد. با چنين اوصاف آنكس كه نان جوين علي (ع) را مي ديد گمان مي كرد در او قدرت و توان مبارزه كافي نيست اما آنگاه كه مبارزه او را مي ديد درحيرت بود كه چگونه با چنين نان خشني آن همه قدرت و جرأت از او بر مي خيزد غافل از اينكه علي (ع) خود در اين باره مي فرمايد :

آگاه باشيد ه درختان بياباني چوبشان محكمتر است و آتششان شعله ورتر و پردوام تر اما بوته هاي سرسبز (كه همواره در كنار آب قرار دارند) پوستشان نازكتر و كم دوامترند.

 

- به راستي مقصود از اين سخنها چيست؟

- منظور مقايسه سيره حضرت علي (ع) با سرو وضعي است كه براي خودت درست كرده اي!

- نكند انتظار داري من هم مثل علي (ع) زندگي كنم؟ شايد فراموش كرده اي كه او علي (ع) بود. من كه علي (ع) نيستم!

- اگر قرار بود كه اين شيوه زندگي فقط مخصوص ائمه اطهار و بزرگان دين باشد، ديگر لزومي نداشت در تاريخ ذكر شود. نقل اين مسائل در كتب اخلاقي و تاريخي، براي آموختن و عمل كردن است! ائمه اطهار هم هميشه بر عمل كردن به آنها تأكيد داشته اند.

چون اين امور اصولي است ثابت، محكم و پايدار! نه منحصر به زمان و اشخاصي خاص!

- يعني منظورت اين است كه من هم مثل حضرت علي (ع) لباس بلند و كفش وصله دار بپوشم و سوار بر اسب يا قاطر شوم؟

- دوست عزيز! ساده زيستي در سيره پيشوايان دين و حضرت علي (ع) يك اصل است. اما طبيعي است كه اين اصل در شرايط گوناگون، و زمانهاي مختلف، صورتهاي مناسب آن جامعه و زمان را مي طلبد. پس حفظ اين اصل، لزوماً هم به معناي حفظ همان شكل ها و قالب ها نيست. بلكه حدودي مثل نفي تجمل،‌اسراف، تبذير، اتلاف و رعايت عفاف، كفاف، قناعت... هميشه و در همه زمانها قابل رعايت است. چنانچه امام صادق (ع) پيرامون نوع لباس مي فرمايند :

((فخير لباس كل زمان لباس اهله))

بهترين لباس در هر عصري لباس اهل آن زمان است.

حضرت علي (ع) در نامه به عثمان بن حنيف مي نويسند :

بدان كه امام شما از دنيايش به اين دو جامه كهنه و از غذاها به دو قرص نان اكتفا كرده است. آگاه باش! شما توانايي آن را نداريد كه چنين باشيد، اما مرا با ورع ، تلاش، عفت،‌پاكي و پيمودن راه صحيح ياري دهيد.

 

-           نمي دانم چه بگويم! فقط مي دانم كه :  

آب دريا را اگر نتوان كشيد                                     هم به قدر تشنگي بايد چشيد



:: موضوعات مرتبط: امامان وپیامبران , امامان , ,
:: برچسب‌ها: ساده زیستی امام علی(ع) ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : منتظر
تاریخ : سه شنبه 30 مهر 1392
شعر مولا ی ما

 

 مولای ما نمونه دیگر نداشته است
اعجاز خلقت است و برابر نداشته است
 
وقت طواف به دور حرم فکر می کنم 
این خانه بی دلیل ترک بر نداشته است
 
دیدیم در غدیر که دنیا به جز علی 
آیینه ایی برای پیامبر نداشته است
 
سوگند می خورم نبی شهر علم بود
شهری که جز علی در دیگر نداشته است 
 
طوری ز چارچوب در قلعه کنده است 
انگار که هیچ زمان در نداشته است
 
یاغیر لافتی صفتی درخورش نبود
یاجبرییل واژه بهتر نداشته است
 
چون روز روشن است که در جهل گمشده است
هرکس مه ختم نادعلی برنداشته است
 
این شعر استعاره ندارد برای او
تقصیر من نیست برابر نداشته است
                                                                                             سید حمیدرضا برقعی
                                                                                          

 



:: موضوعات مرتبط: امامان وپیامبران , امامان , ,
:: برچسب‌ها: شعر مولای ما , شعر برای حضرت علی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : منتظر
تاریخ : سه شنبه 30 مهر 1392
اسامی روز غدیر

اسامی روز غدیر

اسلام علاوه بر اینکه برای برخی از روزها اسم های خاصی مانند عید قربان، عید فطر، روز عرفه و ... برگزیده بر همه این روزها نام ایام الله نهاده است تا عظمت و قداست این روزها هر چه بیشتر در ذهن و دل مؤمنان، نقش بسته و موجب تذکر و تنبه آنان گردد. 

یکی از روزهایی که در اسلام برای تعظیم آن، از شیوه نامگذاری بهره گرفته شده غدیر است ویژگی غدیر این است که نامهای گوناگونی برای آن قرار داده شده و این خود عظمت این روز را نسبت به روزهای دیگر نشان می دهد نامهای روز غدیر، از اسرار و ابعاد این روز پرده برمی دارند هر نامی از این نامها دری تازه از قلعه بلند غدیر بر ما می گشاید چه آنکه اسلام بر برگزیدن نامی برای زمان یا مکان و یا هر چیز دیگر، خصوصیات مسمی را در نظر داشته و به جنبه ها و زوایای آن توجه کرده است. از این روی شناختن و شناساندن نامهای روز................

برای دیدن بقیه مطلب به ادمه مطلب مراجعه کنید



:: برچسب‌ها: اسامی روزغدیر , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : منتظر
تاریخ : سه شنبه 30 مهر 1392
احادیثی زیبا از امام هادی

 

 

احادیثی زیبا از امام هادی

قالَ الا مامُ ابو الحسن، علىّ الهادى صلوات اللّه و سلامه علیه:
مَنِ اتَّقىَ اللّهَ یُتَّقى، وَ مَنْ اءطاعَ اللّهَ یُطاعُ وَ مَنْ اءطاعَ الْخالِقَ لَمْ یُبالِ سَخَطَ الْمَخْلُوقینَ، وَ مَنْ اءسْخَطَ الْخالِقَ فَقَمِنٌ اءنْ یَحِلَّ بِهِ سَخَطُ الْمَخْلُوقینَ.
كسى كه تقوى الهى را رعایت کند و مطیع احكام و مقرّرات الهى باشد، دیگران مطیع او مى شوند و هر شخصى كه اطاعت از خالق کند، باكى از دشمنى و عداوت انسان ها نخواهد داشت و چنانچه خداى متعال را با معصیت و نافرمانى خود به غضب درآورد، پس سزاوار است كه مورد خشم و دشمنى انسان ها قرار گیرد.

 

#####احادیثی از امام هادی علیه السلام#####

 

قالَ علیه السلام: السَّهَرَ اءُلَذُّ الْمَنامِ، وَالْجُوعُ یَزیدُ فى طیبِ الطَّعامِ.
شب زنده دارى، خواب بعد از آن را لذیذ مى کند و گرسنگى در خوشمزگى طعام مى افزاید یعنى هر چه انسان كمتر بخوابد بیشتر از خواب لذت مى برد و هر چه كم خوراك باشد مزّه غذا گواراتر خواهد بود.

 

#####سخنانی از امام هادی علیه السلام#####

قالَ علیه السلام: لا تَطْلُبِ الصَّفا مِمَّنْ كَدِرْتَ عَلَیْهِ، وَلاَ النُّصْحَ مِمَّنْ صَرَفْتَ سُوءَ ظَنِّكَ إ لَیْهِ، فَإ نَّما قَلْبُ غَیْرِكَ كَقَلْبِكَ لَهُ.

از كسى كه نسبت به او كدورت و كینه دارى، صمیّمیت و محبّت مجوى. همچنین از كسى كه نسبت به او بدگمان هستى، نصیحت و موعظه طلب نكن، چون كه دیدگاه و افكار دیگران نسبت به تو همانند قلب خودت نسبت به آن ها است.

#####احادیثی از امام هادی علیه السلام#####


قالَ علیه السلام: الْحَسَدُ ماحِقُ الْحَسَناتِ، وَالزَّهْوُ جالِبُ الْمَقْتِ، وَالْعُجْبُ صارِفٌ عَنْ طَلَبِ الْعِلْمِ داعٍ إلَى الْغَمْطِ وَالْجَهْلِ، وَالبُخْلُ اءذَمُّ الاْ خْلاقِ، وَالطَّمَعُ سَجیَّةٌ سَیِّئَةٌ.
فرمود: حسد موجب نابودى ارزش و ثواب حسنات مى شود. تكبّر و خودخواهى جذب‌كننده دشمنى و عداوت افراد است. عُجب و خودبینى مانع تحصیل علم خواهد بود و در نتیجه شخص را در پَستى و نادانى نگه مى دارد. بخیل بودن بدترین اخلاق است و نیز طَمَع داشتن خصلتى ناپسند و زشت مى باشد.

 

#####سخنانی از امام هادی علیه السلام#####


قالَ علیه السلام: الْهَزْلُ فكاهَةُ السُّفَهاءِ وَ صَناعَةُ الْجُهّالِ.
فرمود: مسخره كردن و شوخى هاى -بى مورد- از بى خردى است و كار انسان هاى نادان است.

 

#####احادیثی از امام هادی علیه السلام#####


قالَ علیه السلام: الدُّنْیا سُوقٌ رَبِحَ فیها قَوْمٌ وَ خَسِرَ آخَرُونَ.
فرمود: دنیا همانند بازارى است كه عدّه اى در آن براى آخرت سود مى برند و عدّه اى دیگر ضرر و خسارت متحمّل مى شوند.

 

#####سخنانی از امام هادی علیه السلام#####


قالَ علیه السلام: النّاسُ فِى الدُّنْیا بِالاْ مْوالِ وَ فِى الاَّْخِرَةِ بِالاْ عْمالِ.
فرمود: مردم در دنیا به وسیله ثروت و تجمّلات شهرت مى یابند ولى در آخرت به وسیله اعمال محاسبه و پاداش داده خواهند شد.

 

#####احادیثی از امام هادی علیه السلام#####


قالَ علیه السلام: مُخالَطَةُ الاْ شْرارِ تَدُلُّ عَلى شِرارِ مَنْ یُخالِطُهُمْ.
فرمود: همنشین شدن و معاشرت با افراد شرور نشانه پستى و شرارت تو خواهد بود.

 

#####سخنانی از امام هادی علیه السلام#####


عَنْ یَعْقُوبِ بْنِ السِّكیتْ، قالَ: سَاءلْتُ أ بَاالْحَسَنِ الْهادى علیه السلام: ما بالُ الْقُرْآنِ لا یَزْدادُ عَلَى النَّشْرِ وَالدَّرْسِ إ لاّ غَضاضَة؟
قالَ علیه السلام: إنَّ اللّهَ تَعالى لَمْ یَجْعَلْهُ لِزَمانٍ دُونَ زَمانٍ، وَلالِناسٍ دُونَ ناسٍ، فَهُوَ فى كُلِّ زَمانٍ جَدیدٌ وَ عِنْدَ كُلِّ قَوْمٍ غَضُّ إ لى یَوْمِ الْقِیامَةِ.
یكى از اصحاب حضرت به نام "ابن سِكیّت" گوید: از امام هادى علیه السلام سؤال كردم: چرا قرآن با مرور زمان و زیاد خواندن و تكرار، كهنه و مندرس نمى شود بلكه همیشه حالتى تازه و جدید در آن وجود دارد؟
امام علیه السلام فرمود: چون كه خداوند متعال قرآن را براى زمان خاصّى و یا طایفه اى مخصوص قرار نداده است بلكه براى تمام دوران ها و تمامى اقشار مردم فرستاده است، به همین جهت همیشه حالت جدید و تازه اى دارد و براى جوامع بشرى تا روز قیامت قابل عمل و اجرا است.

#####احادیثی از امام هادی علیه السلام#####


قالَ علیه السلام: الْغَضَبُ عَلى مَنْ لا تَمْلِكُ عَجْزٌ، وَ عَلى مَنْ تَمْلِكُ لُؤْمٌ.
فرمود: غضب و تندى در مقابل آن كسى كه توان مقابله با او را ندارى، علامت عجز و ناتوانى است ولى در مقابل كسى كه توان مقابله و رو در رویى او را دارى علامت پستى و رذالت است.



:: موضوعات مرتبط: امامان وپیامبران , امامان , ,
:: برچسب‌ها: احادیثی از امام هادی علیه السلام , سخنانی از امام هادی علیه السلاماحادیثی از امام هادی علیه السلام , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : منتظر
تاریخ : دو شنبه 29 مهر 1392
کمی عبرت

فرازی اززندگی نامه شهدا

آري، ‌چه زيباست جان دادن در راه او (خدا)، و چه لذت‌بخش است حاضر شدن در محضر قيامت با تن خونين،‌و چه غرورآفرين است با روي تابان بر رخسار سيه‌گونه شيطان صفتان نگريستن، و چه شكوهمند است لحظه وصال با دوست و لحظه فراق از يار، و چه شگفت‌آور است استقبال الله از جنود خود،‌و چه دلرباست لبخند پيروزي بر لبان امام.

فرازی از وصیت‌نامهشهید حميدرضا اميرسليماني


وصيت من به شما اين است تا انقلاب مهدى(عج)از آن بزرگوار به نحو احسن اطاعت كنيد تا پرچم جمهورى اسلامى ايران در سراسر جهان بر افراشته شود .

فرازی از وصیت‌نامهشهید جوانمير فتحى


ما پيرو ولايتيم؛ ولاتي كه از حضرت محمد(ص) به ما ارث رسيده است، و از اوست كه مي‌شنويم و به جان خريداري مي‌كنيم، و پيروي از امر اوست كه شهيدان في سبيل‌‌الله مي‌باشندو نقطه و نكته‌اي كه رزمندگان ما را چنين بي‌باك كرده همين مي‌باشد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید يدالله فيضي سراندشتي

 



:: موضوعات مرتبط: دفاع مقدس , ,
:: برچسب‌ها: کمی عبرت , زندگی نامه شهدا , ckn'd khli ainh , فرازی اززندگی نامه شهدا ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : منتظر
تاریخ : دو شنبه 29 مهر 1392
اخلاق و کردار امام رضا علیه السلام

hhr3361 اخلاق و كردار امام رضا عليه السلام

 اخلاق و کردار امام رضا علیه السلام
ابراهیم بن عباس مى گوید: من هرگز ندیدم حضرت رضا(ع) به کسى ظلم کند یا سخن کسى را قطع نماید یا حاجت کسى را در صورت قدرت رد کند یا در مجلسى پاهاى خود را دراز کند یا به نشانه بى احترامى نسبت به کسى، تکیه دهد یا بنده‏ هاى خود را ناسزا گوید یا آب دهان خود را بیرون بریزد یا صدایش را به قهقهه بلند کند؛ بلکه خنده آن حضرت تبسّم بود.
وقتى براى آن حضرت .........................

برای دیدن بقیه مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید



:: موضوعات مرتبط: امامان وپیامبران , امامان , ,
:: برچسب‌ها: اخلاق و کردار امام رضا علیه السلام , ابن ابى عباد، وزیر مامون، شیوه زندگى امام(ع) را چنین یادآور شده است: , عطر اخلاق امام(ع)، در نسیم شعر شاعران , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : منتظر
تاریخ : دو شنبه 29 مهر 1392
فرمايشات امام خميني (ره) در باره امام زمان (عج)


 

 

 

  شما الان تحت نظر خدا و تحت نظر امام زمان (سلام الله عليه) هستيد، ملائكه ، شما را مراقبت مى كنند، نامه اعمال شما را به امام زمان (عليه السلام) عرضه مى دارند.(1)

  شايد اين وصفى كه براى حضرت صاحب (سلام الله عليه) ذكر شده است دنبال همين آيه شريفه كه مى فرمايد كه: «قل انما اعظكم بواحدة أن تقوموا لله مثنى و فرادى» دنبال همين معنا باشد كه همه بايد قيام بكنيم، قيام واحد كه بالاترين قيام همان آن شخص واحداست و همه قيام ها بايد دنبال آن قيام باشد و قيام لله باشد.(2)

  مى گويند «والعصر ان الانسان لفى خسر» عصر، انسان كامل است، امام زمان (سلام الله عليه) است يعنى عصاره همه موجودات. قسم به عصاره همه موجودات يعنى قسم به انسان كامل «ان الانسان لفى خسر»(3)

  حالا ببينيد كه تحت مراقبت هستيد. نامه اعمال ما مى رود پيش امام زمان (سلام الله عليه) هفته اى دو دفعه، به

ــــــــــــــــــــــــــــ
1 ـ صحيفه نور، ج 7، ص 22.

2 ـ صحيفه نور، ج 7، ص 26.

3 ـ صحيفه نور، ج 7، ص 225.

حسب روايت; من مى ترسم ما كه ادعاى اين را داريم كه تبع اين بزرگوار هستيم، شيعه اين بزرگوار هستيم، اگر نامه اعمال را ببيند و مى بيند تحت مراقبت خداست نعوذ بالله شرمنده بشود. شما اگر يك فرزندتان خلاف بكند شما شرمنده مى شويد، اگر اين نوكر شما خلاف بكند شما شرمنده ايد. در جامعه آدم شرمنده مى شود كه پسرش اين كار را كرده يا نوكرش اين را كرد يا اتباعش اين كار را كرده. من خوف دارم كه كارى بكنيم كه امام زمان (سلام الله عليه) پيش خدا شرمنده بشود. نكند يك وقت خداى نخواسته يك كارى از ماها صادربشود كه وقتى نوشته برود، نوشته هائى كه ملائكة الله مراقب ما هستند، رقيب هستند، هر انسانى رقيب دارد و مراقبت مى شود، ذره هائى كه بر قلب هاى شما مى گذرد رقيب دارد، چشم ما رقيب دارد، گوش ما رقيب دارد، زبان ما رقيب دارد، قلب ما رقيب دارد. كسانى كه مراقبت مى كنند اينها را، نكند كه خداى نخواسته از من و شما و ساير دوستان امام زمان (سلام الله عليه) يك وقت چيزى صادر بشود كه موجب افسردگى امام زمان (سلام الله عليه)

باشد. مراقبت كنيد از خودتان، پاسدارى كنيد از خودتان. اگر بخواهيد اين پاسدارى شما، در دفترى كه پاسداران صدر اسلام در او ثبت است در آن دفاتر ثبت بشود، همانطور كه آنها پاسدارى مى كردند از خودشان، شما هم از خودتان پاسدارى كنيد تا ثبت بشود آنجا.(1)

  در بعضى روايات كه من حالا نمى دانم صحت و سقمش را، هست كه يكى از چيزهاى مستحب اين است كه مومنين در حال انتظار اسلحه هم داشته باشند، اسلحه مهيا، نه اينكه اسلحه را بگذارند كنار و بنشينند منتظر، اسلحه داشته باشند براى اينكه با ظلم مقابله كنند، با جور مقابله كنند. تكليف است، نهى از منكر است، به همه ما تكليف است كه بايد مقابله كنيم با اين دستگاه هاى ظالم خصوصا دستگاه هائى كه با اساس مخالفند.(2)

  مبادا يك وقتى نامه عمل شما برود پيش امام زمان (سلام الله عليه) و آنجا گفته بشود به امام زمان كه اين پاسدارهاى شما، و ايشان سرشكسته بشوند ، آقا مساله

ــــــــــــــــــــــــــــ
1 ـ صحيفه نور، ج 7، ص 267.

2 ـ صحيفه نور، ج 9، ص 220.

مهم است. قضيه، قضيه كشت و كشتار نيست، قيام و نهضت ما، نهضت يك رژيم طاغوتى نيست، قيام و نهضت ما يك نهضت انسانى است، يك نهضت اسلامى است، ما به كتاب و سنت مى خواهيم عمل بكنيم، شما به كتاب و سنت بايد عمل بكنيد.(1)

  از خداوند تعالى مسئلت مى كنم كه ظهور ولى عصر (سلام الله عليه) را نزديك فرمايد و چشم هاى ما را به جمال مقدسش روشن. ما همه انتظار فرج داريم و بايد در اين انتظار، خدمت كنيم. انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و ما بايد كوشش كنيم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پيدا بكند و مقدمات ظهور انشاء الله تهيه بشود.(2)

  وقتى نامه هاى ما را بردند پيش امام زمان (سلام الله عليه) (در روايات هست كه هر هفته مى برند ، هفته اى دو دفعه) وقتى كه مى برند، اعمال ما جورى باشد كه نمايش از اين بدهد كه ما تابعيم، ما آنطور نيست كه خودسر

ــــــــــــــــــــــــــــ
1 ـ صحيفه نور، ج 7، ص 3 و 252.

2 ـ صحيفه نور، ج 7، ص 255.

بخواهيم يك كارى را انجام بدهيم.(1)

  من خيلى ناراحت گاهى مى شوم از اينكه مثلا امام عصر (سلام الله عليه) را مى گويند سلطان السلاطين، خليفه الله است.(2)

  شما بدانيد كه اگر امام زمان (سلام الله عليه) حالا بيايد، باز اين قلم ها مخالفند با او.(3)

  بايد ما بگوئيم كه عيد شعبان، عيد تولد حضرت مهدى (سلام الله عليه) بزرگترين عيد است براى تمام بشر... وقتى كه ايشان ظهور كنند انشاء الله (خداوند تعجيل كند در ظهور او) تمام بشر را از انحطاط بيرون مى آورد، تمام كجى ها را راست مى كند... ايشان مامورند براى اينكه تمام اين كجى ها را مستقيم كنند و تمام اين انحرافات را برگردانند به اعتدال كه واقعا صدق بكند يملأ الارض عدلاً بعد ما ملئت جورا از اين جهت اين عيد، عيد تمام بشر است، بعد از اينكه آن اعياد، اعياد مسلمين است اين

ــــــــــــــــــــــــــــ
1 ـ صحيفه نور، ج 8، ص 149 و 150.

2 ـ صحيفه نور، ج 8، ص 149.

3 ـ صحيفه نور، ج10، ص 67.

عيد، عيد تمام بشر است، تمام بشر را ايشان هدايت خواهند كرد انشاء الله و ظلم و جور را از تمام روى زمين بر مى دارند به همان معناى مطلقش.(1)

  به ما اين وعده را داده اند كه در يك وقتى كه امام زمان (سلام الله عليه) ظهور كند، اين اختلافات از بين مى رود و همه برادروار با هم هستند.(2)

  قضيه غيبت حضرت صاحب، قضيه مهمى است كه به ما مسائلى مى فهماند من جمله اينكه براى يك همچو كار بزرگى كه در تمام دنيا عدالت به معناى واقعى اجرا بشود در تمام بشر نبوده كسى الامهدى موعود (سلام الله عليه) كه خداى تبارك و تعالى او را ذخيره كرده است براى بشر آن كسى كه به اين معنا موفق خواهد شد و عدالت را در تمام دنيا اجر خواهد كرد، نه آن هم اين عدالتى كه مردم عادى مى فهمند كه فقط قضيه عدالت در زمين براى رفاه مردم باشد بلكه عدالت در تمام مراتب انسانيت، انسان اگر هر انحرافى پيدا كند، انحراف عملى، انحراف روحى،

ــــــــــــــــــــــــــــ
1 ـ صحيفه نور، ج 12، ص 208.

2 ـ صحيفه نور، ج11، ص 31.

انحراف عقلى،برگرداندن اين انحرافات را به معناى خودش اين ايجاد عدالت است درانسان،اگر اخلاقش اخلاق منحرفى باشد، از اين انحراف وقتى به اعتدال برگردد اين عدالت دراو تحقق پيدا كرده است.اگر در عقائد يك انحرافاتى و كجى هايى باشد، برگرداندن آن عقايد كج به يك عقيده صحيح وصراط مستقيم،اين ايجاد عدالت است درعقل انسان.در زمان ظهور مهدى موعود (سلام الله عليه) كه خداوندذخيره كرده است او را از باب اينكه هيچ كس در اولين و آخرين، اين قدرت برايش نبوده است و فقط براى حضرت مهدى موعود بوده است كه تمام عالم را، عدالت را در تمام عالم گسترش بدهد و آن چيزى كه انبيا موفق نشدند به آن با اينكه براى آن خدمت آمده بودند،خداى تبارك و تعالى ايشان را ذخيره كرده است كه همان معنايى كه همه انبيا آرزو داشتند، لكن موانع اسباب اين شد كه نتوانستند اجرا بكنند و همه اوليا آرزو داشتند و موفق نشدند كه اجرا بكنند، به دست اين بزرگوار اجرا بشود.....

اگر مهدى موعود هم مثل ساير اوليا به جوار رحمت حق مى رفتند، ديگر در بشر كسى نبوده است كه اين اجراء عدالت را بكند، نمى توانسته و اين يك موجودى است كه ذخيره شده است براى يك همچو مطلبى.(1)

  من نمىتوانم اسم رهبر روى ايشان بگذارم،بزرگترازاين است،نمىتوانم بگويم كه شخص اول است براى اينكه دومىدركار نيست، ايشان رانمى توانيم ما با هيچ تعبيرى تعبيركنيم الا همينكه مهدى موعود است،آنى است كه خدا ذخيره كرده است براى بشر.(2)

  چه مبارك است ميلاد بزرگ شخصيتى كه برپا كننده عدالتى است كه بعثت انبيا (عليهم السلام) براى آن بود و چه مبارك است زاد روز ابرمردى كه جهان را از شر ستمگران و دغلبازان تطهير مى نمايد و زمين را پس از آنكه ظلم و جور آن را فرا گرفته پر از عدل و داد مى نمايد و مستكبران جهان را سركوب و مستضعفان جهان را وارثان ارض مى نمايد. و چه مسعود و مبارك است روزى كه جهان از دغلبازى ها و فتنه انگيزى ها پاك شود

ــــــــــــــــــــــــــــ
1 ـ صحيفه نور، ج 12، ص 8 و 207.

2 ـ صحيفه نور، ج 12، ص 208.ها

و حكومت عدل الهى بر سراسر گيتى گسترش يابد و منافقان و حيله گران از صحنه خارج شوند و پرچم عدالت و رحمت حق تعالى بر بسيط زمين افراشته گردد و تنها قانون عدل اسلامى بر بشريت حاكم شود و كاخ هاى ستم و كنگره هاى بيداد فرو ريزد و آنچه غايت بعثت انبيا (عليهم صلواه الله) و حاميان اوليا (عليهم السلام) بوده تحقق يابد و بركات حق تعالى بر زمين نازل شود و قلم هاى ننگين و زبان هاى نفاق افكن شكسته و بريده شود و سلطان حق تعالى بر عالم پرتو افكن گردد و شياطين و شيطان صفتان به انزوا گرايند و سازمان هاى دروغين حقوق بشر از دنيا بر چيده شوند و اميد است كه خداوند متعال آن روز فرخنده را به ظهور اين مولود فرخنده هر چه زودتر فرا رساند و خورشيد هدايت و امامت را طالع فرمايد.(1)

  دست عنايت خداى تبارك و تعالى به سر اين ملت كشيده شده است و ايمان آنها را تقويت فرموده است كه

ــــــــــــــــــــــــــــ
1 ـ صحيفه نور، ج 15، ص 12.

يكى از علائم ظهور بقيه الله اروحنا فداه است.(1)

  و در حكومت عدل بقيه الله هم عدالت جارى مى شود، لكن حب هاى نفسانى در بسيارى از قشرها باقى است و همان حب هاى نفسانى است كه بعضى روايات هست كه حضرت مهدى (سلام الله عليه) را تكفير مى كنند.(2)

  درزمان حضرت صاحب (سلام الله عليه) هم كه ايشان با تمام قدرت مى خواهند عدل را اجرا نمايند،با اين ترتيب نمىشودكه هيچ كس حتى خلاف پنهانى هم نكند.و بالاخره همان ها هم كه مخالف هستند حضرت صاحب را شهيد مىكنند.(3)

 آنان به يقين مورد تقدير ناجى بشريت وبر پا كننده عدل الهى درسراسر گيتى روحى لتراب مقدمه الفداء مى باشند.(4)

  مهدى منتظر در لسان اديان و به اتفاق مسلمين از كعبه

ــــــــــــــــــــــــــــ
1 ـ صحيفه نور، ج 16، ص 78.

2 ـ صحيفه نور، ج 16، ص 105.

3 ـ صحيفه نور، ج 19، ص 180.

4 ـ صحيفه نور، ج 16، ص 154.

ندا سر مى دهد و بشريت را به توحيد مى خواند.(1)

  چه بسا كه اين تحول و دگرگونى، در مشرق زمين و سپس در مغرب و اقطار عالم تحقق يابد «وليس من الله بمستنكر» كه دهر را در ساعتى بگنجاند و جهان را به مستضعفان، اين وارثان ارض بسپارد و آفاق را به جلوه الهى ولى الله الاعظم صاحب العصر ارواحنا له الفداء روشن فرمايد و پرچم توحيد و عدالت الهى را در عالم بر فراز كاخ هاى سپيد و سرخ مراكز ظلم و الحاد و شرك به اهتزاز در آورد. «وما ذلك على الله بعزى».(2)

  و من اميدوارم كه انشاء الله برسد روزى كه آن وعده مسلم خدا تحقق پيدا كند و مستضعفان مالك ارض بشوند. اين مطلب وعده خداست و تخلف ندارد، منتها آيا ما درك كنيم يا نكنيم، آن به دست خداست. ممكن است در يك برهه كمى وسايل فراهم بشود و چشم ما روشن بشود به جمال ايشان. اين چيزى كه ما در اين وقت، در اين عصر وظيفه داريم، اين مهم است. همه

ــــــــــــــــــــــــــــ
1 ـ صحيفه نور، ج 18، ص 88.

2 ـ صحيفه نور، ج 18، ص 12.

انتظار داريم وجود مبارك ايشان را، لكن با انتظار تنها نمى شود، بلكه با وضعى كه بسيارى دارند، انتظار نيست.(1)

  اينهايى كه مى گويند كه هر علمى بلند بشود و / هر حكومتى / خيال كردند كه هر حكومتى باشد اين بر خلاف انتظار فرج است، اينها نمى فهمند چى دارند مى گويند... ما اگر فرض مى كرديم دويست تا روايت هم در اين باب داشتند، همه را به ديوار مى زديم براى اين كه خلاف آيات قرآن است. اگر هر روايتى بيايد كه نهى از منكر را بگويد نبايد كرد، اين را بايد به ديوار زد، اين گونه روايت قابل عمل نيست.(2)

  يك دسته ديگرى بودند كه انتظار فرج را مى گفتند اين است كه ما كار نداشته باشيم به اين كه در جهان چه مى گذرد، بر ملت ها چه مى ذرد، بر ملت ما چه مى گذرد، به اين چيزها ما كار نداشته باشيم ما تكليف هاى خودمان را عمل مى كنيم، براى جلوگيرى از اين امور هم خود

ــــــــــــــــــــــــــــ
1 ـ صحيفه نور، ج 19، ص 154.

2 ـ صحيفه نور، ج 20، ص 198.

حضرت بيايندانشاء الله درست مىكنند ديگر ما تكليفى نداريم،تكليف ما همين است كه دعا كنيم ايشان بيايند وكارى به كارآنچه دردنيامىگذرد يا درمملكت خودمان مىگذرد نداشته باشيم اينها هم يك دسته اى،مردمى بودندكه صالح بودند.

يك دسته اى مى گفتند كه خوب بايد عالم پرمعصيت بشود تا حضرت بيايد ما بايد نهى از منكر نكنيم، امر به معروف هم نكنيم تا مردم هر كارى مى خواهند بكنند، گناه ها زياد بشود كه فرج نزديك بشود.

يك دسته اى از اين بالاتر بودند مى گفتند بايد دامن زد به گناه ها، دعوت كرد مردم را به گناه تا دنيا پر از جور و ظلم بشود و حضرت (سلام الله عليه) تشريف بياورند. اين هم يك دسته اى بودند كه البته در بين اين دسته منحرف هايى هم بودند، اشخاص ساده لوح هم بودند، منحرف هايى هم بودند كه براى مقاصدى به اين دامن مى زدند.

يك دسته ديگرى بودند كه مى گفتند كه هر حكومتى اگر در زمان غيبت محقق بشود، اين حكومت باطل است و بر

خلاف اسلام است. آنها مغرور بودند، آنهايى كه بازيگر نبودند مغرور بودند به بعض رواياتى كه وارد شده است بر اين امر كه هر علمى بلند بشود قبل از ظهور حضرت، آن علم، علم باطل است آنها خيال كرده بودند كه نه، هر حكومتى باشد، در صورتى كه آن روايات كه هر كس علم بلند كند علم مهدى، به عنوان مهدويت بلند كند...

ما اگر دستمان مىرسيد قدرت داشتيم بايد برويم تمام ظلم وجورها را از عالم برداريم،تكليف شرعى ماست منتها ما نمىتوانيم: اينى كه هست اين است كه حضرت عالم را پرمىكند از عدالت، نه شما دست برداريد از اين تكليفتان، نه اينكه شما ديگر تكليف نداريد.(1)

  و لهذا مى بينيد فساد در آن وقت بود و حالا هم هست و تا آخر هم خواهد بود بله، در زمان حضرت صاحب (سلام الله عليه) حكومت واحد مى شود، قدرت حكومت... عدالت يك عدالت اجتماعى در همه عالم مى آيد اما نه اين كه انسان ها بشوند يك انسان ديگر، انسان ها همان ها هستند كه يك دسته شان خوبند، يك

ــــــــــــــــــــــــــــ
1 ـ صحيفه نور، ج 20، ص 7 و 196.

دسته شان بد، منتها آنهايى كه بد هستند ديگر نمى توانند كه كارهاى خلاف بكنند.(1)

  يكى مى خواهد كه بيايد احياء كند اين افكار را و من اميدوارم كه انشاء الله حضرت بقيه الله زودتر تشريف بياورند و اين طبيب واقعى بشر، با آن دم مسيحائى خود اصلاح كند اينها را.(2)

  روز جمعه به ولىّ امر(عج)، متعلّق است.(3)

  فقها از طرف امام (عليه السلام) حجت بر مردم هستند.(4)

  كسى كه در زمان حضرت صاحب(عج) باشد و با نواب اربعه روابط داشته باشد و به حضرت نامه بنويسد و جواب دريافت كند به اين موضوع توجه دارد كه در فراگرفتن مسائل به چه اشخاص بايد رجوع كرد.(5)

  اسحاق بن يعقوب نامه اى براى حضرت ولى عصر(عج) مى نويسد و از مشكلاتى كه برايش رخ داده

ــــــــــــــــــــــــــــ
1 ـ صحيفه نور، ج 20، ص 79.

2 ـ صحيفه نور، ج 17، ص 49.

3 ـ آداب الصلوة، ص 409.

4 ـ ولايت فقيه، ص 106.

5 ـ ولايت فقيه، ص 103.

سؤال مىكند،ومحمد بن عثمان عمرى ـ نماينده آن حضرت ـ نامه را مىرساند.جواب نامه به خط مبارك صادر مىشود كه... در حوادث وپيشامدها به راويان حديث ما رجوع كنيد، زيرا آنان حجت من برشمايند و من حجت خدايم...(1)

  از غيبت صغرى تا كنون كه هزار و چند صد سال مى گذرد و ممكن است صد هزار سال ديگر بگذرد و مصلحت اقتضا نكند كه حضرت تشريف بياورد، در طول اين مدت مديد احكام اسلام بايد زمين بماند و اجرا نشود؟ و هر كه هر كارى خواست بكند؟ هرج و مرج است؟! قوانينى كه پيغمبر اسلام در راه بيان و تبليغ و نشر و اجراى آن بيست و سه سال زحمت طاقت فرسا كشيد فقط براى مدت محدودى بود؟ آيا خدا اجراى احكامش را محدود كرد به دويست سال؟ و پس از غيبت صغرى اسلام ديگر همه چيزش را رها كرده است؟

ــــــــــــــــــــــــــــ
1 ـ ولايت فقيه، ص 104.

اعتقاد به چنين مطالبى يا اظهار آنها بدتر از اعتقاد و اظهار منسوخ شدن اسلام است.(1)

  معناى نداشتن حكومت اين است كه تمام حدود و ثغور مسلمين از دست برود، و ما با بى حالى دست روى دست بگذاريم كه هر كارى مى خواهند بكنند؟ و ما اگر كارهاى آنها را امضاء نكنيم رد نمى كنيم. آيا بايد اينطور باشد؟ يا اين كه حكومت لازم است و اگر خدا شخص معينى را براى حكومت در دوره غيبت تعيين نكرده است لكن آن خاصيت حكومتى را كه از صدر اسلام تا زمان حضرت صاحب(عج) موجود بود براى بعد از غيبت هم قرار داده است.(2)

ــــــــــــــــــــــــــــ
1 ـ ولايت فقيه، ص 1 و 30.

2 ـ ولايت فقيه، ص 3 و 62.



:: موضوعات مرتبط: ولایت فقیه , امام خمینی , ,
:: برچسب‌ها: فرمايشات امام خميني (ره) در باره امام زمان (عج) , سخنان امام خمینی درباره امام زمان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : منتظر
تاریخ : دو شنبه 29 مهر 1392
ویژگی شخصی امام خمینی (رحمة الله علیه)

امام خمینی (رحمة الله علیه) چه ویژگی های داشتند؟

حضرت امام خمینی(رحمة الله علیه)درزندگی،سخت معتقد به برنامه ریزی،نظم وانظباط بودند.ساعات مشخصی ازشبانه روزرابه به عبادت وذکرحق وقرائت قرآن،دعاومطالعه می پرداختند.قدم زدن ودرهمان حال ذکرخداگفتن واندیشیدن جزئی ازبرنامه روزانه ایشان بود.درحالی که که عمرایشان به نودسال نزدیک شده بود،هنوز یکی ازپرکارترین رهبران سیاسی جهان بودندکه نشاط خدمت درراه تعالی جامعه اسلامی وحل مشکلات آن راهیچ گاه،حتی درسهمگین ترین حوادتث ازدست نمی دادند.علاوه بر مطالعات روزانه اهم از اخبار وگزارش های مطبوعات رسمی کشور ومطالعه ده ها بولتن خبری وگوش دادن به اخبار رادیو وتلویزیون داخلی،فعالیت های متراکم روزانه وتشکیل جلسات بامسئولان نظام اسلامی موجب نمی شد تاارتباط باقشرهای مردم عادی رابه عنوان اصلی ترین سرمایه های نهظت اسلامی نادیده بگیرندودراکثرایام گروه های مختلف مردم درحسینه جماران باایشان دیدار می کردند ورهنمود می گرفتند.



:: برچسب‌ها: ویژگی شخصی امام خمینی (رحمة الله علیه) , رفتار امام خمینی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : منتظر
تاریخ : یک شنبه 28 مهر 1392
نشانه هاى عاشق حضرت مهدى(عليه السلام)

چه كسى مى تواند بگويد من عاشق مهدى(عليه السلام) هستم و نشانه هاى عشق به حضرت مهدى(عليه السلام) چيست؟

محبت و عشق به لفظ و صِرف ادعا نيست، بلكه در عمل نمايان مى شود. قرآن كريم در مورد محبت الهى مى فرمايد: (ان كنتم تحبون الله فاتّبعونى يحببكم الله) آل عمران، آيه 31. «اگر خدا را دوست داريد از من (پيامبر) پيروى كنيد، تا خدا هم شما را دوست داشته باشد.» پس نشانه ى عشق و محبت به خدا پيروى از رسولش است.

كسى مى تواند بگويد من عاشق و دوستدار مهدى(عليه السلام) هستم كه از حضرتش و نائبان ايشان (فقهاى جامع الشرائط) پيروى كند. عاشق براى ديدار معشوق ولقاى او لحظه شمارى مى كند و از خود بى خود است و هر آنچه را معشوق مى پسندد انجام مى دهد و از آن كوتاهى نمى كند. بر اين اساس يكى از نشانه هاى عشق به مهدى(عليه السلام) انتظار فرج ايشان است. هر چه انتظار بيش تر باشد نشانه ى محبت و عشق بيش تر به حضرت است.

امام زمان(عليه السلام) حافظ و نگهبان دين جدّشان، حضرت محمد(صلى الله عليه وآله وسلم) هستند و با ظهورشان مى خواهند اسلام واقعى را به طور كامل پياده كنند. بنابراين از نشانه هاى ديگر عاشق مهدى(عليه السلام)، سعى و تلاش در عمل به دستورات اسلام و فرامين الهى است.

در روايتى كه از امام صادق(عليه السلام) در مورد ياران حضرت مهدى(عليه السلام) نقل شده است، مى خوانيم: «من سرّ ان يكون من اصحاب القائم فلينتظر وليعمل بالورع و محاسن الاخلاق» بحار الانوار، ج 52، ص 140، ح 50. «هر كس دوست دارد از ياران حضرت مهدى(عليه السلام) باشد، بايد در انتظار باشد و با تقوا و ورع عمل كند و به اخلاق نيكو رفتار نمايد.»

كسى كه چنين محبت و عشقى در او پديد آمد، آن قدر به حضرت مهدى(عليه السلام) نزديك مى شود كه اگر قبل از ظهور حضرت بميرد، همانند كسى است كه در خيمه ى امام زمان(عليه السلام) و همراه ايشان بوده و در ركاب ايشان شهيد شده است.

از امام صادق(عليه السلام) نقل شده «من مات منكم وهومنتظر لهذا الامر كمن هو مع القائم في فسطاطه، قال: ثم مكث هنيئة ثم قال: لا بل كمن قارع معه بسيفه، ثم قال: لا والله الا كمن استشهد مع رسول الله» بحار الانوار، ج 52، ص 126، ح 18. «هر كس بميرد در حالى كه منتظر قيام امام زمان(عليه السلام) باشد مانند كسى است كه با حضرت در خيمه ى ايشان باشد.» سپس امام صادق(عليه السلام) مدتى مكث نمود و فرمود: «نه بلكه مانند كسى است كه با امام زمان(عليه السلام)شمشير بزند.» سپس فرمود: «نه، قسم به خدا مانند كسى است كه با رسول خدا شهيد شده باشد.»

 



:: برچسب‌ها: چه كسى مى تواند بگويد من عاشق مهدى(عليه السلام) هستم و نشانه هاى عشق به حضرت مهدى(عليه السلام) چيست؟ , نشانه هاى عاشق حضرت مهدى(عليه السلام) ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : منتظر
تاریخ : شنبه 27 مهر 1392